Alkmaarse Marjolein is een engel: “Om belangeloze inzet voor minima”

Bron: NH Nieuws

“Marjolein Jansen staat zeven dagen in de week klaar voor minima met haar stichting.” Daarom verdient en ís ze volgens Ben Wever een engel. De Alkmaarse Marjolein is oprichter van de Stichting Help ons helpen 072, die mensen ondersteunt met voedsel, kleding en huisraad. “Haar hele huis staat vol met spullen en ze zet zich voor tweehonderd procent in”, vertelt Ben, die zelf vrijwilliger is bij de stichting.

De Stichting Help ons helpen 072 is er voor mensen die rond de armoedegrens leven en niet terechtkunnen bij een voedselbank, omdat ze daar net een aantal euro’s te veel voor verdienen. “Onze leden, donateurs en ophaalpunten vinden elkaar op onze Facebookpagina. Daar kan je aangeven wat je nodig hebt en dan wordt er geloot.”

De NH-engel neemt ze dankbaar in ontvangst. “Deze is voor iedereen van onze stichting. We doen het namelijk samen. We zijn één familie: samen staan we sterk.”